|
Radarová čidla pro měření rychlosti
Doležal, Tomáš ; PhD, Jaroslav Čechák, (oponent) ; Kokolia, Martin (vedoucí práce)
Hlavním předmětem, kterým se tato bakalářská práce zabývá, je výběr vhodného mikrovlnného čidla pro měření rychlosti automobilů v běžném provozu, při pokrytí více jízdních pruhů vozovky, vhodnou metodou. Dále je z komerčně dostupných radarových čidel měřících primárně rychlost vybráno formou rešerše na základě potřebných parametrů a vlastností to optimální. V dalším kroku je pro vybrané rychlostní čidlo provedena simulace v prostředí MATLAB v závislosti na jeho parametrech a režimech, ve kterých může pracovat. Simulace též zahrnuje vlivy prostředí na přijímaný signál. V další části je představeno naprogramované grafické uživatelské rozhraní pro simulování různých situací na vozovce pro dvě vozidla. Poslední část shrnuje výsledky reálných měření.
|
|
Převodník frekvence na napětí
Šindelář, Michal ; Bejček, Ludvík (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku převodu frekvence na napětí především hlediska rychlosti a přesnosti převodu. Cílem práce je návrh a realizace převodníku na základě vstupních požadavků. Řešení spočívá v realizaci a následně ve vzájemném porovnání vybraných typů převodníků. Podařilo se vynést závislost přesnosti na rychlosti. Na základě zjištěných údajů je možné vybrat vhodnější řešení převodu frekvence na napětí pro zadané požadavky.
|
|
Radarová čidla pro měření rychlosti
Doležal, Tomáš ; PhD, Jaroslav Čechák, (oponent) ; Kokolia, Martin (vedoucí práce)
Hlavním předmětem, kterým se tato bakalářská práce zabývá, je výběr vhodného mikrovlnného čidla pro měření rychlosti automobilů v běžném provozu, při pokrytí více jízdních pruhů vozovky, vhodnou metodou. Dále je z komerčně dostupných radarových čidel měřících primárně rychlost vybráno formou rešerše na základě potřebných parametrů a vlastností to optimální. V dalším kroku je pro vybrané rychlostní čidlo provedena simulace v prostředí MATLAB v závislosti na jeho parametrech a režimech, ve kterých může pracovat. Simulace též zahrnuje vlivy prostředí na přijímaný signál. V další části je představeno naprogramované grafické uživatelské rozhraní pro simulování různých situací na vozovce pro dvě vozidla. Poslední část shrnuje výsledky reálných měření.
|
|
Převodník frekvence na napětí
Šindelář, Michal ; Bejček, Ludvík (oponent) ; Beneš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku převodu frekvence na napětí především hlediska rychlosti a přesnosti převodu. Cílem práce je návrh a realizace převodníku na základě vstupních požadavků. Řešení spočívá v realizaci a následně ve vzájemném porovnání vybraných typů převodníků. Podařilo se vynést závislost přesnosti na rychlosti. Na základě zjištěných údajů je možné vybrat vhodnější řešení převodu frekvence na napětí pro zadané požadavky.
|